Sjuk Meia!

ÅÅÅh min lilla plutta är sjuk och alldeles eländig här hemma :(((( Igår efter en händelserik dag då hon först stog på näsan på dagis och skrapade upp den så vart vi på bvc och fick spruta och mättes o vägdes (11,3 och 84 lång e den lilla nu) Sen for vi till elgiganten och köpte en ny dator (äntligen och vi hämtar den idag)
Därefter en köttbullemiddag för barnen på Ikea och Max fick leka i lekrummet en stund :
Väl hemma så somnar den lilla i vanlig ordning men bara efter en ½h så vaknar hon och e gnällig och andas fort o ytligt sen hör vi det den rackarns krupphostan Åh nej stackars liten efter ganska snabbt övervägande så bestämmer vi att Kent åker in med henne till distriktsläkarmottagningen då lillan har det rätt jobbigt .
Väl där så blir de rätt snabbt skickade till barnakuten .. när de kommer dit kollar de syresättningen som ligger på 96 så det blir inhalationer *2 och alvdedon i rumpisen. Kent berättar för mig att efter andra inhalationen så säger hon tack så mycket till dem hehe det e våran lilla knastjej det:))efter inhalationen så tar det en stund men det hjälper så kl 00.00 kommer de hem och Meia somnar i sängen tyvärr har hon haft det rätt jobbigt inatt och nu e hon rätt kruppig här igen och så blåser det storm ute så vi kan inte gå ut i den friska luften suck ,vi får se hur dagen  utvecklar sig annars får det bli en runda in till sjukhuset igen för inhalering. Numera ges ingen annan medicin mot falsk krupp
för man tror inte lepheton och ablsolut inte till såna små.
nä håll tummarna för henne så hon slipper den hemska krupphostan och blir frisk supersnabbt!!
Kramar till alla

Kommentarer
Postat av: Sussie

Usch ena meja.... Lilla pluttan. Det é inge kul med krupp eller astma. Är så glad att barnen inte fått min astma än. Jag kommer ihåg än i dag vad jobbigt jag hade det som liten. Var ju bara 2 år när jag fick min....
Pussa på lilla snuttan från mig o att hon ska bli bättre....
Trevligt helg på Er
Puss o Kram

2007-09-28 @ 12:08:18
URL: http://SuEllen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0