Jahau

jahau

Då vart det Mååååndag morgon igen och helgen försvann i rasande fart .... Vi har i stort sett bott ute på altanen denna helg i det helt underbara vårvädret :)) Förrutom att jag jobbat då förståss.
Vi börjar nu bli som vanligt här hemma och barnen varken hostar eller nyser längre "PEPPAR" Jag snorar en del fortfarande men inte så jag lider av det hehe..
Igår avslutade vi dagen med årets första grillning ute och gu vad gött det var:)
Idag blir det jobb igen men imorgon är jag ledig tjoho och ska då äntligen ansa min långa hårman välbehövligt må jag säga :) Det enda kruxet är att man har svårt med barnvakt liksom så på förmiddagen men vi löser det så att Maxeman får hälsa på på Papsens jobb och så får lillan hänga med hehe.... Får hoppas hon visar soliga sidan då ;)
Lillan har annars varit rätt störtskön i helgen laddad med mycket vilja och ett usligt humör mohaha hon växer ju så det knakar och nu är det inte bara neeeej som kommer över henne utan nu säger hon hela meningar om de dumheter vi hittar på åt henne så som gå o nanna eller äta eller gå in eller tja ni vet;) och alla våra förslag ratas omedelbums med en lång harang om hur knasiga vi är ... Maxeman har det inte nådigt han heller han får knappt titta på henne och gunåde om han kommer förnära eller tittar på henne tjo då blixtrar hennes humör loss liksom och tja så kommer den där långa harangen om hur tossig han är :))
Maxeman har ett tag varit inne i en rätt harmonisk period och älskar oss alla och varit medgörlig om det mesta men nu börjar vi märka att han sätter emot lite mer igen hehe de kan ju inte vara medgörliga för länge i stöten ju...
Han sätter bla kryss på oss vuxna var o varannan minut nu för att vi inte samarnbetar med hans ideer hehe Knäppt när man inte får macka 2 min innan maten man e ju hungrig ju!! Knäppt när man inte får godis varje dag ju... knäppt när man inte får va ute sent på kvällen ju knäppt när ma inte får glass 3 ggr om dagen ju... och så vidare ....
Nä det var lite  om ditten och datten det och nu stundar alvaret igen ska gå o väcka barn och man för dagens allvar
vi höres go vänner och ni.... snart e det fredag igen;)

Kommentarer
Postat av: Sussie

Mmmmmm, låter som ni haft en kanon helg då. Härligt.
Själva är vi helt slut i kroppen efter alla sten lyft he he he....

Vi får ta en fika i veckan.

p.s ser fram emot lördag. Ska bli skitkul!

Pusset o kramet

2008-04-21 @ 09:44:56
URL: http://Suzanita.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0